Bekam ialah satu proses mengeluarkan darah kotor atau angin atau kedua-duanya sekali dari dalam tubuh melalui kulit dengan menggunakan peralatan tertentu

Sunday 16 December 2012

CARA BUANG TOKSIN DARI TUBUH BADAN ANDA..

 
Tahukah anda yang tubuh badan anda banyak toksid??? Jawapannya ya, setiap orang ada toksid dalam tubuh badan.

Toksid terjadi akibat kegagalan sesuatu organ pencernaan untuk menghurai dan mencerna makanan secara optimum. Makanan yang pada dasarnya berkhasiat boleh bertukar menjadi racun atau toksid setiap kali ia dimakan sekiranya ia gagal dihurai melalui penghasilan enzim yang tepat dengan kuantiti nutrien yang diambil.

Kehadiran toksid ini memerlukan proses penghuraian dan peneutralan yang memerlukan usaha yang berganda daripada sesuatu organ terutama usus. Sekiranya ia tidak sempat dineutralkan, ia akhirnya akan terhadam dan masuk ke dalam sistem darah hingga mendatang lebih banyak kemudaratan.

Bagaimana untuk membuang toksid dengan lebih berkesan???

Jawapannya ialah kaedah bekam kerana bekam adalah satu rawatan yang lebih berkesan dan tiada kesan sampingan. Jika darah kotor ini dibiarkan dan berada lama didalam badan manusia ia akan mengundang pelbagai penyakit kronik pada masa akan datang. Oleh itu berbekamlah kerana bekam itu rawatan Sunnah untuk umat Islam.

No comments:

Post a Comment